? ??????????????Blob Glowness? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??0 Grabs Today. 820 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Purple Love Circles? ????? ?? ???Rating: 3.3 (3 Ratings)??0 Grabs Today. 2445 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ??? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, February 28, 2009

Kawan aku dari Australia

Aku sepatutnya tulis entry ni semalam tapi tak kesah la kan bebile pon. Entry ni adalah khas ku tujukan kepada sahabatku yang berasal dari Australia(secara rohnya je la dari sana) iaitu Nilam. Semalam lepas balik dari Perpustam aku ngan Raz wat some kind of quiz kat Lam. Kami tanya soalan berkaitan dengan orang Melayu kepada Nilam.

Kesahnya begini, Syu yang start tanye, "Bedd, tau tak pulut kacau tu ape?". Aku pon rase begitu rendah diri kerana tak mengetahui apakah bendenya si pulut kacau itu tapi setelah perbincangan baru kami semua tau yang pulut kacau tu ialah wajik. Tapi si Nilam "orang Australia" ni tak tau wajik tu ape.

So itu memberi idea kepada aku dan Raz untuk bertanya pasal sume makanan, perkataan Bahasa Melayu yang dalam ati aku cukup yakin Nilam takkan tau. Kitorang pon tanya dia macam2 tapi rupa2nya punya la banyak perkataan yang dia tak tau maksudnya. Tapi yang aku paling tak tahan, mase kitorang tanye, "Lam, kau tau tak ape tu kacip?" Dan dengan yakin serta confidentnya dia kate "Ala tau. Daun kan!" Aku ngan Raz memang dah tak tahan sampai terbaring aku ketawa. Nilam, aku amat kesian padamu. Sungguh, aku tak bohong (NADA macam dalam lagu Bila Rindu).

Memang banyak la bende yang si Nilam ni tak tau, antaranya
1. Umbut kelapa
2. Suria perkasa hitam, (dia tak kenal sebab masa kecik dia tak tau dihabiskan kat mane)
3. Gambir
4. Bubur caca
5. Kacip
6. Denai
7. Chun Lee Street Fighters pon dia tak kenal

Aku dah tak ingat ape lagi yang dia tak tau. Tapi nasihat aku pada kau Lam, kembalilah ke Malaysia secara fizikal dan rohani

p/s:Sorry banyak2 Lam!!!!

1 comments:

scenenseen said...

nilam memang pak lawak!
entry ini sgt lucu!